راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

در صورتی که علاقه مند به راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر یا موبایل هستید این مقاله را مطالعه کنید.ما در این مقاله شما را با انواع روش های کسب در آمد در این حوزه و همچنین روشهای خرید و فروش آشنا خواهیم کرد.

راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

1.سرمایه خود را بررسی کنید

اولین قدم برای راه اندازی فروشگاه بررسی سرمایه است.شما با توجه به سرمایه ای که دارید میتوانید اقدام به تاسیس فروشگاه کنید.فروشگاه هایی که بیشتر در زمینه سی دی و نرم افزار و یا خدمات کامپیوتری هستند سرمایه کمتری نسبت به فروشگاه های دیگر نیاز دارند.

2.رسته کاری خود را انتخاب کنید.

منظور از رسته کاری، انتخاب بین فروش لوازم جانبی کامپیوتر یا موبایل،فروش لپ تاپ ،موبایل و قطعات اصلی، فروش سی دی و نرم افزار، خدمات کامپیوتری و چاپ، خدمات کابل کشی و شبکه و ... میباشد.

راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری

معرفی انواع فروشگاه های کامپیوتر و موبایل

راه اندازی مغازه خدمات کامپیوتری

1.خدمات کامپیوتر و موبایل

در صورتی که فروشگاه خود را بر مبنای خدمات کامپیوتر تاسیس کنید میتوانید خدماتی از قبیل نصب نرم افزار، نصب ویندوز، خدمات چاپ و پرینت،نصب محافظ برای گوشی، ثبت لیست بیمه ، ثبت اظهارنامه مالیاتی،خدمات کابل کشی شبکه،تعمیر کابل شبکه و مواردی دیکر از این قبیل خدمات را انجام دهید.خدمات کامپیوتری در حال حاضر یکی از کم ریسک ترین کارها در این رشته میباشد.در صورتی که در نزدیکی مغازه ای که قصد اجاره کردن آن را دارید دانشگاه و یا شرکتهای دولتی و خصوصی وجود داشته باشید ریسک تاسیس خدمات کامپیوتری تا حد بسیار بالایی کم میشود.

در این رسته شما میتوانید در کنار خدمات، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر را نیز موجود کنید و در صورتی که مشتریان شما نیاز به قطعات اصلی و لپ تاپ داشتند از بازار برای آنها تهیه کنید.

راه اندازی مغازه تعمیرگاه کامپیوتر و موبایل

2.تعمیرات کامپیوتر و موبایل

تعمیرات کامپیوتر و موبایل از آن رشته هایی است که حتما باید قبل از شروع کلاسها و آزمون های مربوطه را گذرانده باشید همچنین تاسیس تعمیرات کامپیوتر یا موبایل حتما باید جواز مربوطه را دریافت کنید.البته برای تاسیس هر فروشگاهی شما باید جواز موبوطه را از اتحادیه دریافت کنید ولی جواز تعمیرات نیازمند داشتن دستگاه های مخصوص و همچنین داشتن توانایی در انجام این کار میباشد.

راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

3.فروش لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل

در این فروشگاه شما باید کلیه لوازم جانبی کامپیوتر یا موبایل را با تنوع بالا و تعداد کم موجود داشته باشید.شما میتوانید لوازمی از قبیل هدست، میکروفن، کیبورد، موس ،انواع کابل تصویر( HDMI,VGA,AV)، انواع تبدیل ها ، دسته های بازی، شارژر گوشی، کابل گوشی، محافظ صفحه نمایش گوشی و ... را تهیه و برای فروش قرار دهید.برای راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل میتوانید لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی مخصوص خرید عمده لوازم جانبی کامپیوتر هستند تهیه کنید.

راه اندازی فروشگاه سخت افزار کامپیوتر

4.فروش قطعات اصلی ، لپتاپ ، تبلت و گوشی تلفن همراه

در صورتی که میخواهید فروشگاهی با کالاهای موجود در این رسته راه اندازی کنید باید به این نکته توجه کنید که با کالاهایی با ریسک بالا سر و کار خواهید داشت. قیمت این کالاها با کوچکترین تغییر در نرخ ارز تغییر خواهند کرد.برخی مواقع امکان دارد ضرر کنید و برخی مواقع امکان دارد سود کنید.تاثیر تغییر نرخ ارز بر روی لوارم جانبی زمانبر است ولی در مورد قطعات اصلی به این شکل نمیباشد.

مراحل راه اندازی فروشگاه

اجاره مغازه مورد نظر

بعد از اینکه رسته کاری خود را مشخص کردید قدم بعدی اجاره کردن مغازه میباشد که این مورد نیز بستگی به توان مالی شما دارد.مغازه هر چه قدر بزرگ تر باشد لوازم و خدمات بیشتری میتوانید برای مشتریان خود ارائه دهید و همین باعث سود دهی بیشتر شما میشود.البته باید این نکته را نیز متذکر شد که هر چقدر مغازه بزرگتر باشد اجاره و هزینه های جای مغازه نیز بیشتر خواهد شد.

ویترین و دکوراسیون مغازه

ویترین و دکوراسیون مغازه یکی از مهم ترین موارد در جذب مشتری میباشد.حتما باید کالاهایی که برای عرضه موجود دارید داخل ویترین نمایش دهید و همچنین خدماتی که ارائه میدهید را به صورت نوشته های تمیز روی شیشه مغازه ببنویسید تا کسانی که از مقابل فروشگاه شما عبور میکنند خدمات و کالاهای شما را روئیت کنند.در صورتی میخواهید در فروشگاه خود لوازم جانبی نیز موجود داشته باشید بهتر از از تخته های رگال در دیوار فروشگاه خود استفاده کنید.

جواز مغازه

بعد از تاسیس مغازه اولین کاری که انجام میدهید اقدام برای دریافت جواز است.جواز فروشگاه های کامپیوتر توسط اتحادیه صنف فناوران رایانه صادر میشود.در صورتی که بدون داشتن جواز به به کار خود ادامه دهید قطعا به مشکل برخورد خواهید کرد.

صفحه شبکه اجتماعی یا سایت

راه اندازی صفحه شبکه اجتماعی یا سایت یکی از مواردی است که میتواند سرعت پیشرفت کار شما را بیشتر کند.میتوانید تخفیف ها یا خدماتی که ارائه میکنید را در سایت یا صفحه شبکه اجتماعی خود قرار دهید تا مشتریان با دیدن آن خدمات با شما تماس بگیرند.

کالا ها را از چه فروشگاه هایی تهیه کنم؟

برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل میتوانید به پاساژ ها و یا فروشگاه هایی که در محدوده میدان ولیعصر تا چهار راه ولیعصر هستند رفته و کالاهایی که نیاز دارید را تهیه کنید.بهتر است قبل از رفتن به فروشگاه ها ، لیست کالاهایی که نیاز دارید را تهیه کرده و از چند فروشگاه قیمت کالا ها را استعلام کنید.برای مثال میتوانید برای خرید عمده کابل از فروشگاه ها کالاهای مورد نیاز خود را استعلام گرفته و سپس در دسته بندی کابلها در ایران تبدیل قیمتهایی که گرفته اید را با قیمتهای ایران تبدیل مقایسه کنید و در صورت مناسب تر بودن قیمتهای ایران تبدیل سفارش خود را در سایت ثبت نید.

برای خرید از ایران تبدیل فقط کافیست در سایت ثبت نام کنید و خرید خود را انجام دهید تا کارشناسان فروش این سایت با شما تماس کرفته و کالا را برای شما ارسال کنند.